Publicitatea online va creste cu peste 50% anul acesta si se va imbunatati calitativ; cel putin un operator de cablu va introduce televiziunea IP; televiziunea online va umfla profitul celei traditionale; pirateria online va fi eradicata aproape integral, iar cinematografia va renaste, sustine un studiu realizat de grupul Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu.
Cu o valoare globala de 42 de miliarde de dolari, publicitatea online va creste in Romania cu o viteza mai mare decat media globala, arata studiul Previziuni Media 2008, realizat de TMT. Rata de crestere pentru Romania va depasi 50%, fata de cele 10 milioane de euro – valoarea pietei de publicitate online in 2007. “
Piata de publicitate online din Romania in 2007 este estimata in jurul cifrei de 10 milioane de Euro, o cifra care nu poate fi ignorata de nimeni atunci cand are in vedere domeniul publicitar si ritmul de crestere al publicitatii online in Romania, mult peste trendul global inregistrat pana acum. Daca in 2005 ponderea publicitatii online din cheltuielile totale de publicitate era de 1%, estimarile valorilor reale pentru 2007 aduc piata online in jur de 3% din piata totala de publicitate, un procent care poate fi deja considerat semnificativ avand in vedere si ponderea la nivel european si mondial”, a declarat Radu Herinean, Enterprise Risk Services Manager la Deloitte Romania. Cu toate acestea, publicitatea online va avea de infruntat numeroase obstacole in 2008. Unul dintre acestea este reprezentat de cresterea adversitatii publicului fata de publicitatea online; cel de-al doilea ar putea fi reprezentat de cresterea opozitiei fata de monitorizarea comportamentului online.
Industria publicitatii va fi nevoita sa-si expuna argumentele in 2008, arata raportul TMT. Aceasta va trebui sa comunice, de exemplu, sub forma unor informatii gratuite, quid pro quo-ul reclamelor pe Internet destinate utilizatorilor finali. Industria publicitatii trebuie sa monitorizeze cu grija aspectele legate de conformitate. Cu cat creste succesul publicitatii online, cu atat va creste si numarul controalelor de reglementare. De asemenea, in 2008, publicitatea online va trebui sa faca fata concurentei acerbe venite din partea formatelor media traditionale.
Televiziunea online, in ajutorul televiziunii traditionale Industria televiziunii va avea parte, per ansamblu, de un an bun, arata specialistii de la Deloitte.
Televiziunea prin Internet va contribui cel mai probabil la profitul televiziunii traditionale. Acest lucru ar putea parea paradoxal, indeosebi datorita faptului ca televiziunea prin Internet a fost perceputa de anumiti comentatori importanti ca fiind principalul concurent al televiziunii traditionale. In 2008, televiziunile traditionale trebui sa gaseasca solutii prin care canalele online sa vina in completarea continutului pe care acestea il difuzeaza in mod obisnuit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu