miercuri, 14 mai 2008

Tirajul localelor, in scadere

Cotidienele locale au inregistrat cea mai mare scadere a audientei in perioada ianuarie 2007-ianuarie 2008, adica 5,26%, potrivit datelor Studiului National de Audienta (SNA), realizat de BRAT, dupa ce in valul de date anterior se numarasera printre putinele segmente cu dinamica pozitiva. Per total, consumul de presa scrisa in mediul urban s-a diminuat usor cu 0,81%.

Potrivit datelor SNA, niciun segment de presa nu a atras o audienta mai mare decat in valul anterior, revistele people&gossip fiind singurele cu o evolutie constanta (+0,11%, procent care se incadreaza in marja de eroare). De asemenea, scaderi nesemnificative, tot in marja de eroare de 0,66%, se observa in cazul revistelor masculine, ale celor feminine glossy si al ghidurilor TV. Desi continua sa piarda cititori, cotidienele centrale se numara printre categoriile cu cele mai mici scaderi, cu 1,77%. Tabloidul Libertatea, editat de Ringier Romania, si-a revenit dupa scaderea anterioara de peste 3%, continuand sa fie cel mai citit cotidian romanesc, cu o audienta medie, pe editie, de 1,32 de milioane. Cele mai multe ziare nationale generaliste se confrunta cu diminuarea semnificativa a numarului de cititori. Cea mai mare scadere procentuala a audientei vine de la cotidianul Ziarul, cu un minus de 18,4%, intr-o situatie similara fiind si Romania libera (-13,3%), Ziua (-12,5%), Curentul (-9,8%). Singurele ziare nationale generaliste a caror audienta a crescut sunt Cotidianul si Gandul.

Dupa evolutia buna din valul anterior de date, in mare parte datorita recalibrarii esantionului, ziarele locale se confrunta cu cel mai mare regres.
Cu o audienta medie de 249.000 de cititori, in scadere cu 5%, ziarul gratuit Compact, distribuit in Bucuresti de Ringier Romania, ramane cel mai citit cotidian local. El este urmat de Gazeta de Sud (157.000 de cititori) si de saptamanalul Agenda (125.000). Printre publicatiile locale cu cel mai mare declin al audientei se numara Obiectiv Vaslui (-29,9%) si Publitim (-26,5%). La polul opus este cotidianul Crisana, cu o crestere de 25,9%.
Segmentul saptamanalelor este in general in scadere, publicatiile quality fiind cele mai afectate, cu un minus de 3,38%.
Regresul audientei ghidurilor TV s-a mai diminuat, in timp ce revistele pentru femei castiga audienta. A doua evolutie din intreg segmentul saptamanalelor vine din partea revistei Femeia de azi, a carei audienta s-a majorat cu 13,9%.
Categoria publicatiilor lunare este condusa in continuare de revista Practic in bucatarie, cu o audienta de 1,06 milioane de cititori, in scadere cu 4,5%.
Dupa ce valul de date anterior a marcat scaderea in masa a revistelor glossy pentru femei, de aceasta data, publicatiile au pierdut doar 0,54% din audienta, cea mai citita fiind revista Femeia (aflata la prima livrare de date), cu o medie de 459.000 de persoane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu