vineri, 13 iulie 2007

CME cucereşte Europa de Est

Central European Media Enterprises (CME) care deţine în România - PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema şi Sport.ro, a achiziţionat ultimul pachet de acţiuni, de 20%, la postul TV Markiza din Slovacia, devenind, în urma tranzacţiei, acţionarul unic al canalului de televiziune, informează un comunicat al companiei. Valoarea tranzacţiei este de 1,9 miliarde de coroane slovace (aproximativ 79 milioane de dolari). Compania americană a fost înfiinţată în 1994, este localizată în insulele Bermude, şi are acţiuni la mai multe posturi de televiziune din estul Europei, precum şi birouri în Olanda şi Marea Britanie. Pe lângă posturile din Romania, CME mai deţine Nova TV (locul 4 pe piaţa din Croaţia), TV Nova (locul 1 in Cehia), Markiza TV (locul 1 în Slovacia), Galaxie Sport (în Cehia şi Slovacia), POP TV şi Kanal A (locul 1, respectiv 4 în Slovenia) şi Studio 1+1 (locul 2 în Ucraina).
Potrivit datelor companiei, CME acoperă o piaţă de 90 de milioane de telespectatori. În 2006, Adrian Sîrbu a fost numit şeful pe Cehia, Slovacia şi România al instituţiilor media deţinute de Central European Media Enterprises. După ce, anul trecut, a vândut 5% din MediaPro cu 27 de milioane de dolari, Adrian Sîrbu a decis să mai vândă încă 5 procente. CME a achiziţionat cele 5% din acţiunile companiei Pro TV S.A. pentru 49,8 milioane dolari (aproape dublu faţă de anul trecut), firma americană majorându-şi astfel participaţia la 95%. Valoarea operaţiunilor CME în posturile de televiziune pe care le deţine în România se ridică la circa un miliard de dolari. Compania americană este listată pe piaţa americană Nasdaq precum şi la bursa din Praga.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu