duminică, 1 iulie 2007

Viviane Reding, la Sumitul IAA Bucureşti

Viviane Reding, comisarul european pentru Societate, Informaţie şi Media, va participa la primul Summit European IAA de la Bucureşti, care va avea loc în perioada 27-28 septembrie şi care este organizat de filiala din România a organizaţiei. IAA European Summit 2007 se desfăşoară sub tema "Europe. Continuous Change", şi va avea trei secţiuni de discuţii, "Legislation and Self Regulation" şi "Communication Planning & Research", desfăşurate pe 27 septembrie, şi "Corporate Social Responsibility", pe 28 septembrie. Organizatorii încă mai aşteaptă confirmări de la alte 12 personalităţi din domeniu, ale căror nume vor fi făcute publice pe măsură ce participarea lor se concretizează. Primul Summit European IAA are un buget total de 1,5 milioane de euro, incluzând toate parteneriatele media internaţionale şi naţionale. Până în acest moment Summitul are parteneriate media internaţionale cu BBC World, Financial Times, Inter national ist magazine şi este în discuţii şi cu International Herald Tribune şi The Economist. La nivel naţional Summit-ul are ca perteni media Grupul Media Pro, Business Media Group şi grupul Ringier. S-a lansat şi site-ul oficial al evenimentului,www.iaaeurosummit2007.eu, care va fi actualizat cu toate informaţiile necesare pe măsură ce organizatorii înaintează cu pregătirea.
Campania de comunicare pentru Summit-ul European IAA a fost elaborată pro bono de grupul McCann Erickson şi cuprinde execuţii pentru TV, print, Radio, outdoor, internet şi alte materiale de promovare (broşuri, pliante).
Conceptul campaniei de comunicare a plecat de la ideea că lumea publicităţii şi a marketingului se află într-o perioadă de masive schimbări iar viitorul este incert. Consumatorul se schimbă, canalele de comunicare se schimbă, fapt pentru care nu se ştie niciodată dacă "advertisingul nu va muri", cum se prezice în ultima vreme. Echipa de la McCann a plecat de la acest adevăr şi a elaborat campania pe ideea "This might be the last ad in the world". Astfel, execuţiile pentru print au ca mesaj de bază "This might be the last print ad on Earth", invitaţiile, "This might be the last print invitation on Earth", outdoor-ul, "This might be the last poster on Earth", iar pentru invitaţia online, "Someday this online invitation might replace a print ad". "Lucrurile stând aşa veniţi la Summitul European IAA" este mesajul campaniei.
Campania cuprinde un spot TV care va rula la nivel internaţional de la 1 august, un spot radio care va intra foarte curând pe posturile de radio ale partenerilor media. Machetele de presă sunt prezente deja în print-urile partenerilor, iar campania online este în desfăşurare. Outdoor-ul va fi prezent pe piaţă de la jumătatea lunii august.
Pe lângă dezvoltarea conceptului şi a materialelor de comunicare, McCann se ocupă de tot ce presupune organizarea evenimentului, prin divizia de BTL, Momentum. Campania de PR este condusă de McCann PR iar dezvoltarea componentelor CRM şi online a revenit diviziei MRM Partners.
Echipa care a lucrat la acest proiect este formată din Adrian Boţan, Creative Director, Alexandru Dumitrescu, Deputy Creative Director, Andrei Tripsa, Group Creative Director, Constantin Milu, Copywriter, Andreea Sandu, Account Director şi Irina Trifu, Account Manager.
Costurile de participare la Summit vor depinde de statutul de membri sau non-membri IAA şi de perioada în care se face înscrierea. Prin urmare, membrii IAA, care se înscriu cât mai devreme (perioada de înscriere este de 15 august- 15 septembrie) vor plăti suma de 500 de euro, aceasta crescând până la 700 de euro, cu cât se apropie data derulării evenimentului. Pentru non-membri IAA, taxele sunt cu 100 de euro mai mari decât pentru membri.
Felix Tătaru, preşedintele IAA, apreciază că participarea la Summit va fi în jurul a 1.000 de persoane, dintre care aproximativ 70 % români.
Acesta este primul congres european organizat de IAA, la propunerea filialei din Bucureşti, care a şi câştigat licitaţia pentru organizarea evenimentului în capitala României. Congresul are loc pentru că industria din Europa are anumite particularităţi care trebuie discutate şi trebuie găsite soluţii specifice pentru acestea, a declarat Diana Flutur, Managing Director Odyssey Communication şi directorul Summit-ului.
IAA este organizaţie tripartită, un parteneriat strategic unic, ce apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicării de marketing, de la clienţi şi agenţii de publicitate până la mass media. Este o asociaţie ce cuprinde toate disciplinele implicate în construirea unei mărci şi are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări. În România, IAA reuneşte 115 companii, firme care fac publicitate pentru produsele şi serviciile lor, companii de media, de research, case de producţie publicitară dar şi agenţii de publicitate. Rolul său este să ridice permanent în România standardele profesionale şi etice în domeniul publicităţii.

Europe - The biggest number of countries member of IAA
Europe - A mix of countries and civilizations united under the flag of The European
Union
Europe - The place where the practices of advertising are widely spread, but different
  • We need to discuss specific topics related to the communications industry - trends, news and insights at European level
  • There is need for an European Identity
  • IAA - the real partner of the European Commission for Communication
  • European issues need European solutions
  • Consolidate IAA Europ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu