luni, 16 iulie 2007
România. Mereu surprinzătoare.
În ultimii ani, am cheltuit milioane de euro pe clipuri care nu au promovat România, am făcut proiecte de dezvoltare a turismului românesc şi planuri pe cincinale. Rezultatul? Eşec pe linie. Nu mai puţin de 7 programe avea proiectate în 2004 Ministerul Turismului.
1."Superschi in Carpati" - program national de dezvoltare turistica - termen de finalizare 2007
Programul National "Superski in Carpati", realizat in coparticipare cu autoritatile locale include:
- finalizarea lucrarilor de amenajare la partia de schi " Creasta Cocosului" si reabilitarea instalatiei de iluminat nocturn pe partia Clabucet;
- achizitionarea si punerea in functiune a instalatilor de produs zapada artificiala pentru partiile Sorica din Azuga si Creasta Cocosului din Predeal;
- intocmirea Planului Urbanistic de Detaliu pentru zona de practicare a sporturilor de iarna Clabucet si Orleasa.
2." Croaziere pe Dunare" - reluat dupa 10 ani de intrerupere, a asigurat in ultimii doi ani vizitarea porturilor dunarene romanesti de circa 30.000 turisti straini.S-au organizat in Romania prima Bursa Dunareana de Turism, in septembrie 2002, si Conferinta Internationala Dunareana, cu participarea asociatiei de turism "Die Donau", in noiembrie 2003.
Urmareste imbunatatirea infrastructurii si amenajarii urbanistice in porturile dunarene in care au acostat vase cu turisti straini in 2002 si introducerea in program a noi porturi( Bechet, Cetate);
3."Romania - Tara Vinurilor" - program ce urmareste promovarea zonelor viticole si soiurile cele mai bune de vinuri romanesti.Exista chiar si cateva trasee "ale vinului".Programul s-a lansat la Targul International de Turism de la Berlin, din 2002, in colaborare cu asociatiile exportatoare de vinuri si agentii tour-operatori specializati.
4."Vacanta la tara " - orientarea in mai mare masura a fluxurilor turistice catre zonele rurale cu traditii si cu infrastructura turistica adecvata ;
program realizat in colaboare cu asociatiile profesionale, cu ANTREC( Asociatia Nationala a Turismului Rural, Ecologic si Cultural).
5."Steagul Albastru - Blue Flag" - constituie recunoasterea internationala a calitatii plajelor litoralului romanesc a Marii Negre;
Introducerea in Romania a simbolului Steagul Albastru constituie recunoasterea internationala a calitatii plajelor litoralului romanesc al Marii Negre.In anul 2003 s-a asigurat realizarea fazei pilot pentru 6 plaje din statiunile Mamaia si Neptun - Olimp.
6." Sigla Q" - program de crestere a calitatii serviciilor turistice, prin lansarea marcii de calitate(Q) similar cu Spania,Franta,Elvetia ;
7."Cazino" - este un program de introducere in circuitul turistic si restaurarea a cladirilor "Cazino",componente ale patrimonului cultural national de arhitectura.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu