luni, 7 ianuarie 2008

Portabilitatea numerelor, functionala pana la sfarsitul anului

Până la finele acestui an, clienţii companiilor de telefonie mobilă şi fixă care doresc să se transfere la un alt operator vor putea să îşi păstreze numărul, dar vor suporta costul acestei operaţiuni, potrivit unui proiect al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicatii şi Tehnologia Infromaţiei /ANRCTI/ privind implementarea portabilităţii numerelor. Potrivit proiectului, clienţii vor plăti 13 euro pentru pentru fiecare număr portat din telefonia fixă şi 11 euro pentru numărul portat din telefonia mobilă.
Cererea de portare a numărului nu poate fi revocată mai târziu de 24 de ore înaintea momentului convenit pentru realizarea portării. În cazul depăşirii acestui termen, portarea numărului va fi finalizată, urmând să fie iniţiat, la cererea abonatului, un nou proces de portare.
Potrivit ANRCTI, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali, la solicitarea acestora, cu titlu gratuit, informaţii detaliate, clare şi actualizate cu privire la serviciul de portabilitate a numerelor, inclusiv referitoare la tarifele practicate pentru furnizarea acestui serviciu şi pentru apelurile realizate către numerele portate, atât în scris, cât şi prin apelarea unui serviciu de relaţii cu clienţii.
Baza de date centralizate pentru portabilitatea numerelor în România este realizată de compania UTI Systems şi de companiile Porthus BV Belgium şi Microsoft România în calitate de subcontractanţi. Contractul privind realizarea bazei de date centralizate pentru portabilitatea numerelor, în valoare de 582.432,98 de euro, fără TVA, a demarat în luan octombrie şi se va derula pe o perioadă de 6 luni şi, conform calendarului stabilit, soluţia de portabilitate devenind funcţională în cursul primului trimestru al anului 2008. Portabilitatea numerelor oferă abonaţilor posibilitatea de a-şi păstra numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul de servicii de telefonie, ceea ce va asigura clienţilor o mai mare libertate de alegere şi va obliga furnizorii să depună eforturi suplimentare pentru menţinerea şi atragerea clienţilor prin oferte tot mai atractive. La finele anului trecut numărul abonaţilor de telefonie mobilă depăşise 20 milioane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu