Cotidienele nationale au avut printre cele mai mici scaderi de audienta, potrivit datelor Studiului National de Audienta (SNA), realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), in perioada 15 octombrie 2006-14 octombrie 2007.
Cotidiene.
In continuare, tabloidul Libertatea, editat de Ringier Romania, este cel mai citit cotidian romanesc, cu o audienta medie, pe editie, de 1,33 milioane. Chiar daca isi mentine pozitia de lider, tabloidul a inregistrat una dintre cele mai importante coborari ale sale, de 3,3%, in contextul dezvoltarii pe piata a competitorilor Click! si CanCan. In scadere este si Jurnalul National, detinut de Intact, a carui audienta a coborat cu 2,7%, pana la 876.000 de cititori pe editie. Din acelasi trust, Gazeta Sporturilor a atras 716.000 de cititori, cu 3% mai putin decat in valul de date anterior. Cea mai mare scadere procentuala revine cotidianului Ziua, a carui audienta s-a micsorat cu aproape 20%, pana la o medie de 184.000.Singurele evolutii pozitive din randul cotidienelor nationale sunt inregistrate de Cotidianul si Curierul National. Cotidianul continua sa atraga mai multi cititori, audienta ziarului editat de Realitatea-Catavencu majorandu-se cu 6,8%, pe fondul desfasurarii unei politici sustinute de marketing. Repozitionat ca ziar economic-financiar, Curierul National a obtinut o crestere a audientei de 9,7%, desi vanzarile acestuia sunt de cateva mii de exemplare (5.100 de copii vandute in 2006, potrivit BRAT).
Locale.
Ziarele locale reprezinta singurul segment stabil din presa, audienta cumulata a acestora crescand in medie cu 0,46% fata de perioada iulie 2006-iulie 2007, procent care se incadreaza, insa, in marja de eroare a cercetarii. Cel mai citit ziar local este cotidianul gratuit Compact Bucuresti, editat de Ringier Romania, cu 262.000 de cititori pe editie, in scadere cu 6,8%. O evolutie mai buna a avut ziarul detinut de Media Sud Management, Gazeta de Sud, al carui numar de cititori pe editie s-a majorat cu 2%, pana la 157.000 de cititori. Cele mai mari cresteri procentuale au fost obtinute de cotidienele locale Timis Express (gratuit, +28%), Timpul si Agenda Zilei, fiecare cu o evolutie de 25%. La polul opus se afla Ziarul de Bacau, a carui audienta s-a micsorat cu aproape 24%.
Saptamanale.
Segmentul este, in general, in scadere, singurele evolutii pozitive fiind obtinute de publicatiile locale si de cele de anunturi auto. In plus, cea mai mare crestere vine din partea revistei Femeia de azi, a carei audienta s-a majorat cu peste 18%. Ghidul Pro TV Magazin continua sa conduca segmentul, urmat de editiile de duminica ale cotidienelor.
Lunare.
Practic in bucatarie continua sa fie cel mai citit lunar din Romania, cu o audienta de 1,1 milioane de persoane, in scadere cu aproape 4%. La mare distanta, publicatia este urmata de Revista de film HBO (565.000) si Practic idei pentru casa/gradina (494.000). Revistele glossy pentru femei pierd in masa cititori, media scaderii segmentului fiind de 4,81%. Revista Burda a suferit cea mai mare scadere a audientei, de peste 12%.
joi, 14 februarie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Ausgezeichnet topic levitra preis viagra generika online kaufen [url=http//t7-isis.org]viagra rezeptfrei apotheke[/url]
RăspundețiȘtergere