marți, 23 octombrie 2007

Serbia ne-a depăşit cu 9 locuri la publicitate

Piata publicitara din Serbia este cea mai dinamica din lume, urmand sa creasca cu 308% pana in anul 2009, in timp ce Romania se afla pe locul 10, indica un clasament realizat de compania ZenithOptimedia si publicat pe pagina de internet followthemedia.com. Potrivit studiului, piata publicitara din fosta republica iugoslava va avea o crestere de 308% in perioada 2006-2009, mai mare decat in orice alta tara. ZenithOptimedia prognozeaza ca publicitatea in Europa Centrala si de Est va creste cu 18.3% in acest an, fata de 16.9% anul trecut. Intr-un studiu publicat in luna februarie a acestui an, compania AGB Nielsen estimase cheltuielile din publicitate in Serbia la 145-150 de milioane de euro, iar cele din televizune la 85-90 de milioane de euro, o crestere de 60%. Conform informatiilor oferite de ZenithOptimedia, cheltuielile de publicitate la nivel mondial vor depasi 454 de miliarde de dolari in acest an, in timp ce, pentru urmatorii trei ani, cheltuielile vor ajunge pana la 511.8 miliarde de dolari (362.7 miliarde de euro), datorita Jocurilor Olimpice de la Beijing, a Campionatului European de Fotbal si a alegerilor prezidentiale din Statele Unite ale Americii. ZenithOptimedia este parte a grupului de comunicare Publicis, avand 175 de birouri in 69 de tari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu