
Chisholm, considerat numarul unu mondial in strategie si dezvoltare media, a explicat pentru publicul dezbaterii discrepantele din pozitia Romaniei pe piata de presa mondiala.Una dintre ele este legata de pozitia codasa a tarii noastre in ce priveste copiile vandute pe cap de locuitor, fata de numarul mare de cititori pe copie inregistrat la noi. Explicatia? „Cu cat este mai bogata tara, cu atat este mai mic numarul de cititori pe exemplar. Tabloidele apar pentru ca are cine sa le citeasca. Aveti mass-media pe care o meritati”, a concluzionat britanicul. ”
Jim Chisholm are peste 30 de ani de experienta in publishing si a lucrat pentru organizatii precum „Financial Times”, „The Guardian”, „The Daily Telegraph”, „Le Monde”, „The Irish Times”, „Hurriyet”, „Komsomolskaya Pravda”, „The Globe and Mail”, „The Star” (Malaysia), dar si pentru Comisia Europeana si UK Newspaper Society. Este recunoscut drept cel mai mare expert in strategie si dezvoltare de presa din lume.
Presa mondiala, in cifre
- 500 de milioane de ziare sunt vandute zilnic la nivel mondial
- 95 de milioane de ziare sunt vandute zilnic, in Europa
- 40 de milioane de ziare gratuite sunt distribuite zilnic in lume
- 11.000 de titluri sunt editate pe intreg mapamondul, la ora actuala
- 1 din 5 europeni citeste zilnic un ziar gratuit
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu