marți, 23 octombrie 2007

ALO - Libertatea de Serbia, by Ringier

Trustul Ringier a lansat tabloidul "Alo!""pe piaţa media din Serbia, într-un tiraj zilnic de 150.000 exemplare şi cu distribuţie gratuită, în primele două zile de apariţie. "Alo!"este a treia publicaţie pe care Ringier o editează pe piaţa din Serbia, după tabloidul "Blic"- lider de audienţă, care costă 20 de dinari, şi cotidianul gratuit "24 sata". Tabloidul "Alo!" numără 16 pagini, sub format 350×520mm, şi va costa 9 dinari. Ringier a anunţat zilele trecute că preluat şi ziarul Aha!, al doilea cotidian din Cehia, în topul vânzărilor. Tot tabloid, ziarul a fost lansat în octombrie 2004 şi vinde în medie peste 142 de mii de exemplare pe zi, iar Ringier a anunţat că păstrează integral echipa editorială. Elveţienii deţin acum primele două ziare cehe. Ringier editează în Cehia şi tabloidul Blesk (lansat în 2002), care, cu 450.000 de exemplare vândute zilnic, este lider de piaţă. Grupul Ringier este prezent şi pe piaţa din România, prin "Evenimentul zilei", "Libertatea", "Capital", "Compact", "Unica", "Bravo" şi "TV Satelit". La nivel european, numărul publicaţiilor grupului depăşeşte o sută de titluri.

Potrivit lui Iann, în Serbia, la 7,4 milioane locuitori, audienţa [SMMRI]:
cotidian/ audienta / publisher

blic/ 650,000/ blic press [ringier]
vecernje novosti/ 636,000/ novosti ad
kurir/ 495,000/ kurir info
press/ 174,000/ npc international
politika/ 172,000/ politika ad [waz]
sportski zurnal/ 66,000/ politika ad [waz]
dnevnik/ 46,000/ dnevnik press[waz]
sport/ 40,000/ / novosti ad
glas/ 38,000/ kurir info
24 sata [154,000 cititori] - gratuit

2 comentarii: