vineri, 2 noiembrie 2007

Piaţa gratuitelor se extinde

Inform Media, al treilea editor de ziare din Romania ca tiraj, a lansat saptamana trecuta ziarul gratuit local ''Cluj Expres''. Cu un tiraj iniţial de 25.000 de exemplare, după reglarea sistemului de distribuţie, noul cotidian va apărea în 35.000 de exemplare. Ziarul va fi distribuit gratuit, la primele ore ale dimineţii, în cele mai aglomerate zone din Cluj-Napoca, cu ajutorul unor distribuitori şi a unor cutii inscripţionate. Cititorii pe care Cluj Expres îi vizează sunt persoane active, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 45 de ani, care nu obişnuiesc să cumpere ziare. Simultan cu febra germanilor de la ARBOmedia de a cuceri presa locala – intentia declarata a acestora fiind aceea de a detine participatii in companii care editeaza cotidiene locale in peste 20 de judete din Romania –, austriecii de la Inform Media (IM) continua sa batatoreasca nisa pe care au devenit pionieri in Romania: editarea de titluri gratuite. Saptamana trecuta, IM a lansat cotidianul „Cluj Expres“ (format A4, color si avand intre 16-24 de pagini), intr-un tiraj declarat de 35.000 de exemplare (tirajul pentru prima saptamana fiind de 25.000). Potrivit Business Standard, Acesta este cel de-al patrulea „Expres“ din retea, urmand celor lansate la Arad, Timisoara si Hunedoara, in ultimii doi ani.

In functie de tirajul cotidienelor pe care le editeaza, IM este – dupa unele estimari – al treilea editor de ziare din Romania, dupa Ringier si Intact (va pierde, probabil, pozitia a treia dupa ce „ProSport“ reintra in portofoliul PubliMedia). Pentru toate titlurile pe care le detine, compania declara un tiraj cumulat de aproape 163.000 de exemplare si 508.000 de cititori la o populatie de 2,79 milioane de locuitori. IM domina autoritar piata din Oradea, unde detine primele doua cotidiene ale judetului, unul in limba romana („Jurnal Bihorean“, achizitionat in 2001), celalalt in limba maghiara („Bihari Naplo“, preluat tot in 2001). Ambele vand 13-14.000 exemplare pe editie. Tot in Oradea, IM mai editeaza un saptamanal de mica publicitate, „Bazar bihorean“. IM domina si piata din Arad, unde detine doua cotidiene („Adevarul de Arad“ si „Arad Expres“), un saptamanal de mica publicitate („PubliArad“), dar si un saptamanal gratuit de publictate („Super Info“, cu distributie la domiciliu). IM mai detine titluri in Arad, Deva, Hunedoara, Resita, Satu Mare, Timisoara. In cele cinci judete in care opereaza, IM editeaza cinci cotidiene cu plata, patru cotidiene gratuite, patru reviste de anunturi si patru ziare de publicitate. IM a lansat, incepand cu 2004, patru titluri gratuite sub umbrela „Expres“ in Arad, Timisoara, Hunedoara (plus Deva), Cluj. ONLINE. Compania si-a dezvoltat si o linie de business online, avand un portofoliu ce se compune din: sase portaluri regionale de stiri (Bihon.ro, Tion.ro, Aradon.ro, Caon.ro, Huon.ro and Roon.ro) si noua portaluri specializate (anunturi imobiliare, auto, locuri de munca, anunturi funerare, etc.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu